Het is stil aan de overkant ;-) - Reisverslag uit Figueira da Foz, Portugal van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu Het is stil aan de overkant ;-) - Reisverslag uit Figueira da Foz, Portugal van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

Het is stil aan de overkant ;-)

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

18 Juni 2013 | Portugal, Figueira da Foz

Lieve allemaal,
Hierbij even een korte update. Sneller dan verwacht heb ik de glooiende heuvels van Devon ingeruild voor de zee. Via een website ben ik in contact gekomen met Marcel, hij is de trotse bezitter van een Beneteau First 35 die de naam Leviathan draagt. Met andere woorden, ik ben aan het zeilen!!!! 2 Juni zijn we vertrokken uit Plymouth om de Bay of Biscay over te steken. Dit was een tocht van 4 dagen waarbij we een wacht systeem hanteerde. Dit houdt in dat we 2 teams hadden. Ik en Marcel en Gerard met Alain (beide afkomstig uit ons zuidelijk buurland), om beurten 4 uur op en 4 uur af. Slapen was nog al een uitdaging met de toren hoge golven, maar de voldoening was groot. We hebben het koud gehad maar de zon heb ik nog nooit eerder zo gewaardeerd, de grote beer heeft nog nooit zo helder geschenen en het licht gevende plankton was zo mooi en de dolfijnen waren het puntje op die i. De eerste stop was Baiona, toen Pavoa de Varzim, toen Porto nu zijn we in Figuera Da Foz, vandaag konden we niet vertrekken wegens te zware wind, de start staat gepland morgen ochtend om 8 uur, 55 NM naar Peniche, hier blijven we 1 nacht daarna nog 2 of 3 havens voordat we naar Lagos gaan. Google voor meer info World Cruising Club ARC Portugal 2013, hier vindt je onze weblog en verschillende weblogs van andere boten.

Excuus voor de stilte vanqf mijn kant. Maar het is erg moeilijk om internet verbinding te vinden in de toch wat rual harbors in Portugal.
In ieder geval gaat alles erg goed, ik leer veel heb, nog veel meer te leren, heb wat angsten te over komen op het voordek, maar mag ook genieten van zon en zee op het achterdek. Ik ben een rijk mens en kan zeggen dat sommige dromen werkelijk zijn.

Liefs Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Figueira da Foz

Serendipity I

.

Recente Reisverslagen:

04 September 2014

Niets is wat het lijkt, Grepen uit het dagboek

01 September 2014

Grepen uit het dagboek, Kalm Water

30 Augustus 2014

Grepen uit het dagboek

28 Augustus 2014

Nieuwe Weblog

08 Augustus 2014

Champaign and Biscuits
Caroline

In 2013 hakte ik de knoopr door, ik zou een jaar weg blijven. Dit werd anderhalf jaar en nog steeds heb ik er geen genoeg van. Na mijn tweede Atlantische oversteek belande ik in Engeland. Zoals de meeste van jullie hebben gelezen ben ik gegrepen door het zeilen en hier wil ik voorlopig nog even verder mee gaan. Het enige wat bekend is, is dat dat mijn toekomst plannen onbekend zijn Richting het zuiden is het enige wat ik kan vertellen. Wat er dan op mijn pad komt zal blijken. En daarom ga ik verder met bloggen. Happiness is only real when shared... Om deze rede wil ik graag de verrassende gulheid van het leven met jullie delen, de ups en downs, de overwinningen, de harde lessen en alles daar tussen. Veel plezier

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 16045

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 31 December 2016

Serendipity II

04 Mei 2013 - 04 Mei 2014

Serendipity I

Landen bezocht: