Lijntjes gooien en touwtjes trekken - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu Lijntjes gooien en touwtjes trekken - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

Lijntjes gooien en touwtjes trekken

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

24 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Torquay

Dag lieve lezers,

Hierbij even een update. Zoals sommige van jullie al weten is mijn huidige baantje niet helemaal waar naar ik opzoek was. Voor nu is het prima, maar ik weet dat ik me binnen 2 weken vanaf nu ontzettend ga vervelen. Daarom heb ik al mijn opties op een rijtje gezet. En dat zijn er nog al wat, zo kan ik bijvoorbeeld een nieuwe baan gaan zoeken, ik kan "the costal path" gaan bewandelen of gewoon naar Azië vliegen of Zuid Amerika om daar is even te relaxen. Hoog op mijn dromen lijst staat ook nog altijd Zeilen. Hier heb ik de afgelopen 2 weken mijn zinnen opgezet. Al snel bleek dat het niet eenvoudig is om een boot te vinden die en vertrekt vanuit zuid Engeland en de juiste bestemming heeft en niet te veel dag geld vraagt en onervaren crewmembers accepteert. Omdat dit zo ontzettend lastig blijkt te zijn ben ik ook werk gaan zoeken en met succes. Toen ik dan vrij vlot een baantje aan de haak had geslagen kreeg ik een mailtje van Marcel, een Belg met een boot. Ik mag met hem mee. Hij vertrekt 2 Juni vanuit Plymouth naar Portugal. Ideaal! Echter is het zo dat zij deelnemen aan een race/rally en het is nog onzeker of ik mij kan inschrijven aangezien het erg kort dag is. 30 Mei vertrek ik in ieder geval naar Plymouth en dan zal blijken of ik wel of niet mee kan. Zo niet dan ga ik verder naar boven naar een plaatjes genoemd Trevarrian. Hier is een pub/restaurant, en daar zou ik dan een tijdje kunnen blijven. Eerder vandaag kwam een hostel bewoner naar mij toe met een advertentie die vroeg om native Dutch speakers, dus ook hier ga ik even werk van maken. Kortom genoeg gaande. Ik blijf lekker lijntjes uitgooien en er word vanzelf wel gebeten, dat blijkt.
In Torquay is alles lekker, ik kom geregeld in Torquays Arts House. Hier worden open mic avonden georganiseerd, meditaties, wandelingen, discussies, film avonden en veel meer. Het is een initiatief van een jonge idealist, de bedoeling is om de mensen in Torquay meer met elkaar te verbinden en dit voornamelijk door op alle mogelijk manieren gezamenlijk creatief te zijn... Ofzo. Ze hebben toegang gekregen tot een oud pand wat ze langzaam aan het opknappen zijn. Het bied ook een ruimte voor mensen als mij die bijvoorbeeld willen schilderen maar geen atelier hebben, deze zelfde ruimte wordt ook gebruikt voor een man die een spijkerbed aan het bouwen is ( waar ik ook met me bottige kont op heb mogen zitten), en een man die geen woonruimte heeft en daar dus slaapt en functioneert als "bewaker". De open mic nights zijn geweldig, ieder brengt een instrument en er word gezamenlijk muziek gemaakt, zittend in een cirkel op gedoneerde banken en kussens. Ik, zo a-muzikaal als mogelijk mocht de trangel vast houden ;-D.
Geregeld breng ik legen potten die hergebruikt worden en flessen water omdat er geen stomend water is. Morgen om 12 uur hebben we een bijeenkomst. Deze keer vanwege de wereld wijde Anti-Monsanto March. Ik raad aan dit te googelen en te kijken of er wellicht een bij jullie in de buurt word georganiseerd.
Dan nog wat internet materiaal: http://leviathan2.be/leviathan/Welkom.html Dit is de website van het schip en de crew met wie ik hoop "in zee te gaan".
http://www.travellersrestcornwall.com/index.html En dit is de website van de tweede optie.

De nabije toekomst kan nog alle kanten opgaan. Ik laat zo snel mogelijk weten welke kant de wind op zal waaien.
Tot Blogs!

Liefs Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Torquay

Serendipity I

.

Recente Reisverslagen:

04 September 2014

Niets is wat het lijkt, Grepen uit het dagboek

01 September 2014

Grepen uit het dagboek, Kalm Water

30 Augustus 2014

Grepen uit het dagboek

28 Augustus 2014

Nieuwe Weblog

08 Augustus 2014

Champaign and Biscuits
Caroline

In 2013 hakte ik de knoopr door, ik zou een jaar weg blijven. Dit werd anderhalf jaar en nog steeds heb ik er geen genoeg van. Na mijn tweede Atlantische oversteek belande ik in Engeland. Zoals de meeste van jullie hebben gelezen ben ik gegrepen door het zeilen en hier wil ik voorlopig nog even verder mee gaan. Het enige wat bekend is, is dat dat mijn toekomst plannen onbekend zijn Richting het zuiden is het enige wat ik kan vertellen. Wat er dan op mijn pad komt zal blijken. En daarom ga ik verder met bloggen. Happiness is only real when shared... Om deze rede wil ik graag de verrassende gulheid van het leven met jullie delen, de ups en downs, de overwinningen, de harde lessen en alles daar tussen. Veel plezier

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 15994

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 31 December 2016

Serendipity II

04 Mei 2013 - 04 Mei 2014

Serendipity I

Landen bezocht: