oud nieuws - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu oud nieuws - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

oud nieuws

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

27 Oktober 2014 | St. Kitts and Nevis, Nevis



16 oktober 2014



Hoevaak kun je met oprechtheid en in alle betekenissen van de zin zeggen: Ik ben blij dat ik nog leef. Gelukkig niet zo vaak. Maar nu wil ik het toch even zeggen: Ik ben blij dat ik nog leef. Het was nou niet een "near death experience" maar zowel mijn leven en  mijn sterfelijkheid heb ik niet eerder zo intens beleefd. Wat begon met adrenaline en ontzag voor de elementen werd héél snel verschrikking en later ging dit over in bidden. Wij werden gewaarschuwd voor een tropische storm tot 40 misschien 50 knopen wind. Hier waren we dan ook op voorbereid. Met veel water en voedsel zat ik vol vertrouwen in mijn bootje. rond 11s ochtends uur dacht ik dat we er midden in zaten. Ruige wind en golfslag . Tegen 12 uur in de  middag klopt mijn buurman op mijn boot. Hij vertelde mij direct in de dinghy te stappen en mee te komen. Nog altijd onwetend vond ik het wat overdreven maar aan de ernst in zijn toon pak Ik toch mijn paspoott geld en wat kleding.  Binnen een uur brak de hel los wat een een tropische storm moest zijn werd binnen no time een orkaan. Mijn buurman heeft een grotere stale boot. Het natuurgeweld was ongelooflijk. Zien konden we niet. Een gordijn van water en wind blokte alle oriëntatie. Aan het geluid van de romp konden we horen dat we aan grond waren geraakt. Dat was goed aangezien we zo niet verder konden driften. De spannende tijd dode we met monopolie. Van 1300 u tot 2200 zaten we opgesloten. Bang nat en koud. Toen de elementen na 2200 uur kalmer werden zijn we gaan liggen om te rusten en hebben kort geslapen. Stilte heerste toen we om 0600 uur s ochtends op het dek stonden. Langzaam maar zeker werdt de schade zichtbaar.  Eerst op kleine schaal toen op grote schaal. Rvs palen uit het dek gerukt. Verbogen aluminium.  Vrijwel alle boten zijn zo'n 100 m weg gedreven met ankers en moorings en al somming liggen km Verder in de lagoon.   Mijn kleine bootje is geraakt door een los getrokken boot. De schade is te overzien en het maakt niet uit want wij leven. Alle boten buiten de lagoon zijn de kant op geblazen. Sommige vermorzeld andere hebben geluk gehad. De dag na het geweld waren de feiten Één dode,  een man van 87. Persoonlijk ken ik hem niet maar vele om mij heen wel. 18 vermisten waarvan 3 op open zee. De uiteindelijke feiten heb ik niet. De eerste ochtend gevuld met reparaties aan mij eigen boot. De afgelopen dagen heb ik gestrande mensen geholpen die echt alles kwijt zijn. Toen ik de schade op het strand bekeek zag ik dat de man een mij de dag ervoor een liftbhad gegeven verslagen op kant zat. Zijn boot en de boot die er tegen aan ligt zijn totaal verwoeat.Samen hebben de wrakken leeg getrokken opzoek naar paspoorten en passen en naar wat er nog enigszins bruikbaar is. Een vieze en zware klus in de hitte. Over nacht worden de wrakken leeg geroofd.Het zal even duren maar terug naar gewoon is waar we naar streven. We zijn nu drie dagen verder en ik uitgeput van het sjouwen me puin en natte troep uit boten. Ik ben niks kwijt want ik heb weinig en voel me daarom verplicht de mensen te helpen en zo een klein  groepje mensen met mij.Twee dagen na aankomst ben ik aan t werk gegaan. Boten schuren lakken schilderen en schoonmaken. Het ging lekker maar dat staat even stil. Geld is ineens niet meer zo'n issue als je de ravage van andere ziet.Over twee weken begin in wederom met werken bij skip jacks. Tot dan zal ik bezig zijn met herstellen van alles dat herstel nodig heeft. Maar belangrijk is dat het met mij goed gaat. Ik ben blij en gezond.  Nieuwe vrienden zijn gemaakt. En het avontuur heeft zicht hervat. Misschien wat extreem deze keer maar saai is het niet!!Voor nu liefs en tot blogs.  Caroline

  • 27 Oktober 2014 - 17:24

    Mama:

    Wat ben je toch een bijzonder kind, Caroline. Ik hoop dat je alles doet waar je gelukkig van wordt.


    Hou van je. kus mama

  • 27 Oktober 2014 - 17:47

    Sikko:

    Denk dat de buurman wel een biertje verdient heeft !
    Ken hem niet, maar vindt hem nu al aardig.

    Be safe,

    Sikko

  • 27 Oktober 2014 - 18:47

    Gérard:

    Toch weer een ervaring rijker.
    En zoals je zelf zegt : "Maar belangrijk is dat het met mij goed gaat. Ik ben blij en gezond. Nieuwe vrienden zijn gemaakt."
    Hou je goed.
    :-)

  • 27 Oktober 2014 - 19:06

    Inge:

    hey stoere chick,

    wat een belevenis, blij dat je er heel huids van af bent gekomen,
    injoy the trip and live the good live
    xx inge en co

  • 27 Oktober 2014 - 19:50

    Anneke:

    Ha Caroline, hou je het nu een tijdje rustig. Kunnen wij ook weer tot rust komen. Een gewoon mens beleeft dit allemaal in geen jaren! sterkte en liefs, Anneke, Nico.

  • 27 Oktober 2014 - 23:14

    Erika:

    Pff wat een ervaring weer. Blij dat je nog heel bent en wat een lieve buurman had je. Succes verder!

  • 28 Oktober 2014 - 20:55

    Gijs Versloot:

    Hi Caroline, hopelijk heb je de zaken alweer onder controle, maar de gevolgen van de storm zullen nog wel een tijdje zichtbaar zijn. Gonzalo is ook bij ons langs geweest, maar de afgewaaide blaadjes zijn inmiddels opgeruimd. Dat stelde niet veel voor. We duimen voor je baan en je onderkomen! We zien je volgende blog tegemoet. Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Kitts and Nevis, Nevis

Serendipity II

Hier wordt aangewerkt.

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2015

Verhuisd

31 Mei 2015

Bussen en Bergen

27 Oktober 2014

oud nieuws
Caroline

In 2013 hakte ik de knoopr door, ik zou een jaar weg blijven. Dit werd anderhalf jaar en nog steeds heb ik er geen genoeg van. Na mijn tweede Atlantische oversteek belande ik in Engeland. Zoals de meeste van jullie hebben gelezen ben ik gegrepen door het zeilen en hier wil ik voorlopig nog even verder mee gaan. Het enige wat bekend is, is dat dat mijn toekomst plannen onbekend zijn Richting het zuiden is het enige wat ik kan vertellen. Wat er dan op mijn pad komt zal blijken. En daarom ga ik verder met bloggen. Happiness is only real when shared... Om deze rede wil ik graag de verrassende gulheid van het leven met jullie delen, de ups en downs, de overwinningen, de harde lessen en alles daar tussen. Veel plezier

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1247
Totaal aantal bezoekers 15924

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 31 December 2016

Serendipity II

04 Mei 2013 - 04 Mei 2014

Serendipity I

Landen bezocht: