Dakloos en Villa's - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu Dakloos en Villa's - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Caroline Versloot - WaarBenJij.nu

Dakloos en Villa's

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

24 Augustus 2013 | Portugal, Lagos

Hallo, hallo,

Soms gebeurd er zo weinig dat het schrijven van een weblog echt niet de moeite waard is. En het volgende moment gebeurd er dan weer zo veel dat er haast geen tijd is om een update te geven. Dit verklaard de radio stilte.
In ieder geval ging alles ze gangetje, baantje werken, bootje poetsen, strandje, zwembadje, etc. Niks nieuws dus. Wat wel nieuw is, is Samantha, die is 3 weken geleden aangekomen in Portugal en sindsdien ook niet meer vertrokken, ook Samantha werkt inmiddels, maar niet voor lang meer, haar journey continues soon. We zijn samen nog een dagje meegezeild met boot Serendipity en hebben kennis gemaakt met Kris Boon. Deze gast heb ik leren kennen via Ocean Crew Link, de website waar boten crew zoeken en crew boten. Hij ligt met zijn Vagabond in de Faro Lagoons, dat is een tripje van ong 4 uur vanaf Lagos, als alles mee zit. Treinen rijden hier niet echt lekker op schema en de ferry naar het eiland niet zo frequent, maar we hebben het gered. We werden vriendelijk ontvangen op Culatra, eilandje, door Kris himself en maatje Mick en zijn vrouw Crissy. Onder het genot van een biertje onder de parasol hebben dan even kennis gemaakt. Van te voren was af gesproken dat we konden blijven slapen, vervolgens dus naar de boot die voor anker ligt, ik werd in de motor dinghy vervoert door Mick en Samantha had de eer om bij Kris in de zeil dinghy te stappen. Eenmaal aan boord zijn Samantha en ik eerst even plek gaan creëren om überhaupt te kunnen zitten. De boot is nog al een work in progress kind of thing.... TROEP niet te filmen, kon de pret echter niet drukken. De hangmat werd op gehangen en als kinderen doken we van de boot om er weer op klimmen en nog een keer tot we uitgeput genoeg waren om wat te eten en te relaxen in de cockpit. Dit was tevens onze slaapplek, geweldig, buiten, onder de sterren.... toen we de volgende ochtend al vroeg uit de veren waren werden getrakteerd op een verrassend ontbijt. Oesters... Bah??? Nee, heerlijk, dikke verse oester, direct uit zee. Toen was het weer tijd om te gaan, nog even langs Mick om zijn Catamaran te bewonderen, een wandelingetje over het zand eiland, een frisse duik in het turquoise water om daarna weer terug te struinen naar de Ferry, die ons weer naar het vast land bracht. Olhao om precies te zijn, vanaf hier namen we de trein terug naar Lagos via Faro. In Faro werd ons verteld dat we een stop hadden van 10 minuten, wat ons goed uit kwam omdat we inmiddels ontzettende honger hadden. Ik dus even snel de trein uit, met 1 korte broek aan en 1 in de hand omdat deze als portemonnee functioneerde, om wat zoete broodjes te scoren. Toen ik voldaan uit het restaurantje stapte met heerlijke broodjes, zag ik de trein in de verte verdwijnen achter de horizon... Zo traag als de Portugezen over het algemeen zijn zo snel waren deze (ahum) 10 minuten voorbij. Zonder bagage, zonder treinkaartje, zonder schoen, zonder telefoon en zonder Samantha stond ik daar dan. Na handen en voeten toneelstukken opgevoerd te hebben aan de conducteurs kon ik gelukkig met de volgende trein mee terug naar Lagos. Al snel bleek dat gepensioneerde Ier, Ian ook de trein had gemist en werd er binnen de kortste keer hard gelachen om de wat vreemde situatie. Arme Samantha kon met 6 tassen terug keren naar de boot, waar ik een uur later aankwam, eind goed al goed....
Culatra had in ieder geval een goede indruk achter gelaten en smaakte naar meer, hier zou ik graag nog een keer terug willen keren om er wat tijd door te brengen.
Het leventje ging rustig door totdat ik Zaterdag werd aangesproken op de stijgers door een medewerker van RU-sailing, het is een klein wereldje binnen deze Marina. Mensen die ik nog nooit gesproken heb weten bijvoorbeeld, waar ik vandaan kom, wat ik hier doe, op welke boten ik pas, waar ik werk etc. In dit geval kwam dat goed uit. RU-sailing in een zeilschool, erkend door RYA, zij hadden een Day Skipper cursus gepland staan waar een van de deelnemers zojuist had gecanceld, dit betekende dat ik me met flinke korting kon inschrijven en mee mocht. Wel hield dit in dat we Maandag zouden vertrekken, ik had dus wel geteld 1 dag om de catemaran in orde te krijgen voor de familie die de vrijdag erop aan zouden komen. Op de zondag heb ik de Bilges afgemaakt, dek gewassen, laatste boodschappen gedaan, toestemming gevraagd aan de eigenaren om de boot achter te laten. En gelukkig was Samantha er om de puntjes op de I te zetten en de familie te helpen als ze hulp nodig zouden hebben. Dodelijk vermoeid ben Maandag meegegaan op Cursus, dit is 5 dagen zeilen en tussendoor wat theorie. Best intensief maar ook erg leuk!!! En vrijdag 16 Augustus heb ik dan mijn Day Skipper certificaat gehaald. Dat is fijn!! Apetrots. Nu bleek alleen dat ik mij een beetje verrekend had in onderdak, er zat een week tussen aankomst en vertrek van de ene en de andere boot. Nou had ik natuurlijk in een Hostel kunnen slapen, maar betalen voor onderdak is een beetje tegen mijn principes en kost al gauw 200eu in de week. Creativiteit was dus zeker van toepassing. Mijn werk bleek een goede plek te zijn om aan een bed te komen, zo heb ik een nacht bij onze wekelijkse huisband mogen slapen, in een villa met zwembad, heb ik op het strand gekampeerd, ben ik 6 studenten uit Leiden tegen gekomen die in het appartement(met dakterras jacuzzi) van een familie lid verbleven waar ik op de bank mocht pitten, nog een nachtje op de les boot geslapen, en slechts 1 nacht in een hostel heb doorgebracht. Al met al was het een avontuurlijke maar geslaagde week. Ik moet toegeven dat het erg vermoeiend is om maar overal te slapen en zoveel onder weg te zijn. Samantha en ik hadden een aantal gedeelde vrije dagen en besloten op pad te gaan en wel.... Terug naar Culatra, vriendin Tess ging ook mee. Met z'n 3-en weer de trein in, de ferry op en lekker kamperen. Nou ja, slaapzak uitrollen op het strand om, zoals ik graag doe, onder de sterren te slapen (volle maan deze keer), kampvuurtjes maken, zwemmen, vis kopen van de locals, deze schoonmaken en als echt Bears Grills een maaltijd bereiden, Sadines en Seabream!!! 2 nachten zijn we gebleven, een absolute aanrader als je even wil ontsnappen aan de drukte. Heerlijk!!!
Voor de facebookers onder ons zijn er wat foto's te vinden op mijn pagina.


Inmiddels ben ik weer verhuisd naar een nieuwe boot, waar ik veel werk te verrichtten heb. Nu is het hoogtijd om de was er uit te halen, even te douchen en korte broek aan te trekken voor het werk in de bar.

Dat even voor nu.
Bedankt voor alle lieve en leuke reacties op het blog, ik kijk uit naar de berichtjes.


Liefs en xxx Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lagos

Serendipity I

.

Recente Reisverslagen:

04 September 2014

Niets is wat het lijkt, Grepen uit het dagboek

01 September 2014

Grepen uit het dagboek, Kalm Water

30 Augustus 2014

Grepen uit het dagboek

28 Augustus 2014

Nieuwe Weblog

08 Augustus 2014

Champaign and Biscuits
Caroline

In 2013 hakte ik de knoopr door, ik zou een jaar weg blijven. Dit werd anderhalf jaar en nog steeds heb ik er geen genoeg van. Na mijn tweede Atlantische oversteek belande ik in Engeland. Zoals de meeste van jullie hebben gelezen ben ik gegrepen door het zeilen en hier wil ik voorlopig nog even verder mee gaan. Het enige wat bekend is, is dat dat mijn toekomst plannen onbekend zijn Richting het zuiden is het enige wat ik kan vertellen. Wat er dan op mijn pad komt zal blijken. En daarom ga ik verder met bloggen. Happiness is only real when shared... Om deze rede wil ik graag de verrassende gulheid van het leven met jullie delen, de ups en downs, de overwinningen, de harde lessen en alles daar tussen. Veel plezier

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 15918

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 31 December 2016

Serendipity II

04 Mei 2013 - 04 Mei 2014

Serendipity I

Landen bezocht: